News

Godišnja Skupština ICTM Nacionalni komitet u Bosni i Hercegovini, Sarajevo, 23.11.2019.

  Dnevni red za 4. Skupštinu Udruženja za tradicionalnu muziku – ICTM Nacionalni komitet u Bosni i Hercegovini

  1. Izvještaj o radu Udruženja za tradicionalnu muziku – ICTM Nacionalni komitet u Bosni i Hercegovini u prethodnoj godini;
  2. Plan rada Udruženja za tradicionalnu muziku – ICTM Nacionalni komitet u Bosni i Hercegovini za 2019. godinu;
  3. Finansijski izvještaj Udruženja za tradicionalnu muziku – ICTM Nacionalni komitet u Bosni i Hercegovini za 2018. godinu;
  4. Izvještaj o radu odbora

Planning, support and project development board (predsjednik mr. Mirza Kovač, mr. Kristina Čustonjić, mr. Lejla Džambazov)

Board for the cooperation with the institutions of government, non-governmental and international organizations and foundations (predsjednica dr. Fatima Hadžić, dr. Nirha Efendić, dr. o. Zvonko Martić)

Board for marketing, media communication, media presentation and publication design (predsjednica dr. Lana Paćuka, dr. Dragica Panić-Kašanski, mr. Ivana Rosić)

6th Symposium of the ICTM Study Group for Multipart Music

6th Symposium of the ICTM Study Group for Multipart Music

23‑27 September 2019

Sarajevo,

Bosnia and Herzegovina

 

Institut za muzikologiju Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu i International Council for Traditional Music (ICTM) – Nacionalni komitet za Bosnu i Hercegovinu organiziraju 6. simpozij ICTM studijske grupe Multipart Music. Simpozij će se održati od 23-27.09.2019. godine u prostorijama Muzičke akademije u Sarajevu. Programski odbor u sastavu Ardian Ahmedaja (Austrija), Ignazio Macchiarella (Italija), Žanna Pärtlas (Estonija) i Jasmina Talam (Bosna i Hercegovina) odabrao je radove 30 stručnjaka iz oblasti etnomuzikologije i muzikologije iz 14 zemalja koji će biti predstavljeni na simpoziju. U okviru simpozija će se organizirati i dva koncerta. Prvi koncert, koji ujedno predstavlja i početak koncertne sezone Muzičke akademije za akademsku 2019/20. godinu,  će se održati 23.09.2019. godine u sali Srednje muzičke škole (Josipa Stadlera 1/II) u 19,00. Na koncertu će se predstaviti studenti Muzičke akademije. Vokalno-instrumentalni ansambl Etnoakademik će održati koncert 26.09.2019. godine u 19,00 u sali Muzičke akademije (ul. Avdage Šahinagića br. 14). Ansambl Etnoakademik njeguje i prezentira vokalnu, instrumentalnu i vokalno-instrumentalnu muzičku tradiciju, svjetovnog i duhovnog sadržaja, seosku i gradsku praksu sva tri konstitutivna naroda Bosne i Hercegovine, kao i manjinskih etničkih skupina. Gosti koncerta će biti folklorni ansambl Saveza bosanskohercegovačkih udruženja u Švedskoj koji na svom repertoaru ima koreografirane folklorne plesove iz Bosne i Hercegovine. Ovaj folklorni ansambl će se po prvi put predstaviti bosanskohercegovačkoj javnosti. Ulazi na koncerte su besplatni.

The Institute of Musicology, Music Academy in Sarajevo and the International Council for Traditional Music (ICTM) – the National Committee for Bosnia and Herzegovina organize the 6th ICTM Multipar Music Study Group Symposium. The symposium will be held from at the Music Academy in Sarajevo from 23 to 27 September 2019.

The program committee members are Ardian Ahmedaja (Austria), Ignazio Macchiarella (Italy), Jeanne Pärtlas (Estonia) and Jasmina Talam (Bosnia and Herzegovina) who have selected the works of 30 ethnomusicology and musicology experts from 14 countries to be presented at the event.

Two concerts will be performed within the symposium. The first concert, conveniently marking the beginning of the Music Academy’s 2019/2020 concert season will be held in the Secondary Music School Hall (Josipa Stadlera 1/II) on 23 September 2019, at 19:00. Music Academy students will be stage the concert.

The Ensemble Etnoakademik will hold a concert in the Music Academy Hall (Avdage Šahinagića 14) on 26 September 2019 at 19:00. The Ensemble Etnoakademik nurtures and performs vocal, instrumental and vocal-instrumental secular and spiritual music traditions, rural and urban practices of all three constituent peoples of Bosnia and Herzegovina, as well as minority ethnic groups. The folklore ensemble of the Association of Bosnian and Herzegovinian Associations from Sweden will be guests at the concert, who has choreographed folklore dances from Bosnia and Herzegovina in its repertoire. This folklore ensemble will be presented to the BiH public for the first time.

Entrance is free of charge.

 

Programska knjižica ICTM

 

6th Symposium of the ICTM Study Group for Multipart Music

23‑27 September 2019
Sarajevo, Bosnia and Herzegovina

Call for papers

DEADLINE FOR SUBMISSIONS: February 28, 2019.
PLACE: Academy of Music, University of Sarajevo, Bosnia and Herzegovina.
LANGUAGE: English.

THEMES

Emotion and aesthetic experience during the performance act
During the performance act, as the core moment of the music and dance making process, the protagonists try to ‘materialize’ and transmit ideas and ideals in the ‘here and now’. Such a situation is experienced in a particularly intense way. This is the case all the more in multipart music and dance practices, in which individual ways of music and dance making, embedded in specific multi-sensorial and polysemic processes (Lortat-Jacob 2011), have to be well coordinated. Furthermore, the very act of making music and dance personifies social values. This means that the protagonists also perform social relationships, which are constructed in the very act of representing them (Cook 2016). In this framework, issues of emotions and aesthetics as conscious experiences and cognitive processing gain a special importance, especially because of the mutual dependence between cognition and elicitation. Emotions have been characterised as complex processes in which a non-cognitive ‘affective appraisal’, which is fast and automatic, causes subsequent physiological responses, motor changes, action tendencies, and changes in facial and vocal expression (Robinson 2005). Experienced emotion is felt to a stronger degree if several factors are present. In turn, aesthetic experience is considered as a psychological process in which the attention is focused on the object while all other objects, events, and everyday concerns are suppressed (Cuochik and Winston 1996). In this sense the connection between emotions and aesthetic experience and issues of expression and communication is very strong and remarkably relevant for multipart music and dance practices.
In this symposium we want to focus on the role of emotions and aesthetic experience in the act of performance and on the question of how the protagonists conceive of these issues.

A capella singing
A capella singing is a very widespread music typology in contemporary music making. Basically, a capella means without any instrumental accompaniments. The definition is used for different music outcomes, from monodic to large choral performances. In this context, some special traditions have been developed, including forms of highly specialized music, like the typical American so-called Barbershop quartets. Based on three voices harmonizing to the melody of a fourth voice, these quartets achieve a high level of harmonic complexity, often using written music as a source. In other a capella traditions the performers contemplate the vocal imitation of instruments, in the style of the famous Mills Brothers, who were among the first to popularise this music style in the 1930s. On the other hand, many a cappella groups have great success within popular music, performing both original compositions and covering famous songs, like the recent case of the Pentatonix or the well-known group of The Swingle Singers.

We would encourage papers on this topic in interdisciplinary approaches, also from the perspective of popular music studies.

3. New research

We invite proposals for individual presentations, panels and round tables. They are to be sent by email before 28 February 2019.

The text should be pasted into the body of the email and also sent as a Word.doc or Rich Text Format (RTF) attachment to assure access. Please label all communications clearly with your full contact details.

Please note that participants are limited to a single presentation.

Please indicate clearly your preferred format. If members have any questions about the program, or the suitability of a proposal, please contact the Program Chair and ask for assistance. Colleagues are advised to bring alternative modes of presentation delivery if using PowerPoint, DVD, and so on in case of unexpected technical difficulties on the day of presentation.

Research papers should be based on original research that address the conference theme and should not have already been presented. Papers should be designed and presented to take no more than 20 minutes, including audio-visuals.

Students, who feel that they are not yet in the position to present a full-length paper, are welcome to give short presentations (10 minutes) of their project, in order to get feedback.

Individual Presentations
Accepted presentations of individual members will be grouped by the Program Committee into sessions of one and a half hours. Each presentation will be allotted 20 minutes inclusive of all illustrations, audio-visual media or movement examples, plus 10 minutes for questions and discussion.
Please, submit an abstract of 250-300 words outlining the content, argument and conclusion, and its relation to one of the symposium themes. Please include the type of illustrations to be used in the presentation, such as slides, DVD, video (including format), and so on.

Panels
We encourage presentations in the form of panels.
Proposals may be submitted for panels consisting of at least three presenters. The structure is at the discretion of the coordinator. The proposal must explain the overall purpose, the role of the individual participants, and signal the commitment of all participants attending the conference. Each panel proposal will be accepted or rejected as a whole.
Please, submit a short summary (not exceeding 300 words) of the panel overview, and an individual paper proposal, as described under “Individual Presentations” above, for each presenter. All of the proposals for a panel should be sent together. Proposals should address one or more aspects of the established themes of this symposium.

Roundtables
We also encourage presentations in the form of roundtables: sessions that are entirely planned, coordinated, and prepared by a group of people, one of whom is the responsible coordinator. The aim is to generate discussion between members of the roundtable who present questions, issues, and/or material for about 5 minutes on the pre-selected unifying theme of the roundtable. The following discussion, at the convener’s discretion, may open into more general discussion with the audience.

The total length of a roundtable will be one and a half hours inclusive of all discussions.

Proposals may be submitted for a roundtable consisting of 3-5 presenters, and the structure is at the discretion of the convener who will chair the event. The proposal must explain the overall purpose, the role of the individual participants, and signal the commitment of all participants to attend the symposium. Each roundtable proposal will be accepted or rejected as a whole.

MEMBERSHIP

Please note that the Program Committee will only consider proposals by current members of the ICTM in good standing. Please contact Ardian Ahmedaja (ahmedaja@mdw.ac.at) for membership in the Study Group. Members may join and submit a proposal at the same time. Membership applications are available at the ICTM website https://ictmusic.org/membership/new. For membership questions, contact the ICTM Secretariat (https://ictmusic.org/governance/secretariat).

Where to send the proposals?

Ardian Ahmedaja

email: ahmedaja@mdw.ac.at

Program committee:
Ardian Ahmedaja (Chair)
Ignazio Macchiarella
Žanna Pärtlas
Jasmina Talam

Notification for acceptance/rejection will be announced by 28 April 2019.

If you have a deadline for funding applications for travel, accommodation, and so on, please notify the Program Committee of your deadline date.

Local Arrangement Committee:
Jasmina Talam, Tamara Karača Beljak, Fatima Hadžić, Lana Paćuka, Mirza Kovač

Costs: It will be no registration fee.
Participants are responsible for travel and accommodation expenses.

report ICTM Bosnia and Herzegovina

Program Naučnog skupa  Muzičko nasljeđe Bosne i Hercegovine

u povodu pet godina od osnivanja ICTM Nacionalnog komiteta u Bosni i Hercegovini i 20. godina od osnivanja Muzikološkog društva FBiH

Sarajevo, 3.04.2018.

9,30 -10,00

Registracija učesnika 

Otvaranje skupa

10,00-10,15

Uvodna obraćanja

Prva sesija

10,15-11,30

Voditelj: Tamara Karača Beljak

Zorana Guja

Romanijski stil guslanja na primjeru guslara Milovana Srdanovića

Mirza Kovač

Digitalizacija zvučnih snimaka: izazovi i perspektive

Lejla Čaušević

Interpretacija sevdalinke vokalnih solistica Radio Sarajeva kao estetski standard

Kristina Čustonjić Džambo

Ljubica Mrkonjić, tkalja tradicije žepačkog kraja

Jure Miloš i Vedran Vidović

Ganga jučer, danas, sutra

11,30-11,45  Kafe pauza  

Druga sesija

11,45-13,00

Voditelj: Lana Paćuka

Jasmina Talam

Tragom naučnih zvučnih zapisa: kolekcija “Bosnienfahrt”

Tamara Karača Beljak

Etnomuzikološka ostavština – relikt ili izazov za proučavanje

Kratak osvrt na ostavštinu Miroslave Fulanović Šošić

Dragica Panić

Terenska istraživanja bosanskohercegovčke tradicionalne muzike u posljednjoj deceniji 20.vijeka

Nirha Efendić

Narodno biserje sjeverozapadne Bosne s početka 20. stoljeća: rukopisna zbirka Smajla Bradarića

Razim Slanjankić

Saz u Srebreniku 2008-2016. godine: promocija video izdanja i značaj očuvanja materijala kao arhivske građe

13,00-13,15  Kafe pauza

Treća sesija

13,15-14,00

Voditelj: Dragica Panić

Andrea Andrle

Razvoj kritičke misli o muzici u bosanskohercegovačkoj periodičnoj štampi (1945-1955)

Branka Vidović

Osvrt na izdavačku djelatnost Muzikološkog društva F BiH kroz sadržajnu bibliografiju časopisa Muzika i Zbornika radova “Muzika u društvu” (1997-2017)

Valida Tvrtković-Akšamija

Razvoj muzičke pedagogije na Odsjeku za muzičku teoriju i pedagogiju na Muzičkoj akademiji u Sarajevu  (1955-2005)

14,00-14,10  kratka pauza

Četvrta sesija

14,10-14,55 

Voditelj: Fatima Hadžić

Lidija Vladić-Mandarić

Amela Plosko

Mostarski glazbenik Muamer Kulukčija: između Mostara, Ljubljane i Sarajeva

Naida Hukić

Harmonija u bosanskohercegovačkim koncertima folklornog usmjerenja

Harun Zulić

Stvaralački opus bosanskohercegovačkih kompozitora u radovima priznanja na Odsjeku za muzičku teoriju i pedagogiju Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu

15,00-15,45 ručak

Promocije izdanja

15,50- 16,20

Godišnja skupština ICTM Nacionalnog komiteta

16,30-17,30

 

Naučni skup

Muzičko nasljeđe Bosne i Hercegovine

u povodu pet godina od osnivanja ICTM Nacionalnog komiteta u Bosni i Hercegovini i 20. godina od osnivanja Muzikološkog društva FBiH

Sarajevo, 3.04.2018.

ICTM Nacionalni komitet u Bosni i Hercegovini i Muzikološko društvo FBiH organiziraju Naučni skup u povodu pet godina od osnivanja ICTM Nacionalnog komiteta u Bosni i Hercegovini i 20. godina od osnivanja Muzikološkog društva FBiH. Naučni skup ima za cilj da okupi istraživače koji će prezentirati nova terenska i arhivska istraživanja iz oblasti muzikologije i etnomuzikologije. Teme Naučnog skupa su:

– Historijski izvori i istraživanja bosanskohercegovačke muzike

– Promocija, korištenje i očuvanje nematerijalnog naslijeđa kao razvojnog resursa

– Nova terenska i arhivska istraživanja.

Sažetak do 300 riječi, kontakt informacije i CV (do 150 riječi) slati na email bihictm@gmail.com najkasnije do 1.11.2017. godine. Programski odbor konferencije će poslati obavijest o prihvaćenim radovima najkasnije do 1.12.2017. godine.

Promocija izdanja ICTM Nacionalnog komiteta Bosne i Hercegovine i Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu

Na poziv Bošnjačke zajednice kulture “Preporod” iz Zenice održana je prezentacija Narodna muzička tradicija Bosne i Hercegovine kroz izdanja Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu. Prezentacija je održana 10.05.2017. u sali BZK “Preporod”. Nakon prigodnog uvodnog obarćanja dekana Muzičke akadmije prof. dr. Senada Kazića, izdanja su prezentirali prof. dr. Tamara Karača Beljak, prof. dr. Jasmina Talam i mr. Mirza Kovač. Prezentacija je bila popraćena muzičkim izvedbama studenta Zanina Berbića.

Predstavljena su CD izdanja Saz u Bosni i Muzička tradicija sjeveroistočne Bosne, Zbornik radova u čast 120-godišnjice rođenja prvog bosanskohercegovačkog etnomuzikologa fra dr. Branka Marića, Žene nositeljice narodne muzičke prakse u Bosne i i Hercegovini, Zbornik radova u čast obilježavanja 110 godina rođenja prve bosanskohercegovačke etnokoreologinje Jelene Dopuđe, te knjige Zvučni krajolici. Pogled na vokalne fenomene Bosne i Hercegovine dr. Tamare Karače Beljak i Narodni muzički instrumenti u Bosni i Hercegovini dr. Jasmine Talam.

KONFERENCIJA POVODOM OBILJEŽAVANJA 120. GODIŠNJICE ROĐENJA PRVOG BOSANSKOHERCEGOVAČKOG ETNOMUZIKOLOGA FRA DR. BRANKA MARIĆA

Institut za muzikologiju Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu i Hercegovačka franjevačka provincija Mostar objavili su Zbornik radova u čast 120-godišnjice rođenja prvog bosanskohercegovačkog etnomuzikologa fra dr. Branka Marića. ICTM Nacionalni komitet u Bosni i Hercegovini i Hercegovačka franjevačka provincija organizirali su u četvrtak, 15.12.2016. godine na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, jednodnevni Naučni skup na kojem su autori  predstavili svoje radove objavljeni u Zborniku.

Više o ovome značajnom događaju možete pročitati na internet stranici Hercegovačke franjevačke provincije Uznesenja BDM.


ictm instrumenti 2017

PROGRAM of the 21th SYMPOSIUM
of the ICTM Study Group
MUSICAL INSTRUMENTS

Academy of Music, University of Sarajevo, Bosnia and Herzegovina

5-8 April, 2017

ictm_musical-instruments_2017_program


KONCERT DJELA BOSANSKOHERCEGOVAČKIH KOMPOZITORA AUSTROUGARSKOG PERIODA

U organizaciji Austrijske ambasade u Sarajevu u sarajevskoj Vijećnici biti će upriličen Koncert djela bosanskohercegovačkih autora austrougarskog perioda. Koncert zakazan za 14.04.2016. godine s početkom u 19:00 sati ima za cilj širu javnost upoznati s neraskidivim kulturološkim vezama između Austrije i Bosne i Hercegovine, koje datiraju duže od jednog stoljeća. Klavirskom recitalu, na kome će se javnosti predstaviti pijanistica Maja Ačkar Zlatarević, prethodit će i kratko uvodno predavanje o prilikama muzičkog života austrougarskog Sarajeva, koje će održati bosanskohercegovačka muzikologinja Lana Paćuka.

Repertoarsku okosicu predstavljat će djela bosanskohercegovačkih kompozitora čije je stvaralaštvo inspirisano kulturama dvije zemlje. Predavanje, kao i koncert, rezultat su opsežnih muzikoloških istrazivanja, i kao takvi predstavljaju mogućnost revitaliziranja davno zaboravljene muzičke prakse, koja je za Bosnu i Hercegovinu od iznimnog kulturološkog značaja.

Ulaz na koncert je besplatan! Dobrodošli!


ictm instrumenti 2017

CALL FOR PAPERS

The ICTM Study Group on Musical Instruments will meet in Sarajevo, Bosnia and Herzegovina, from 5-8 April, 2017, where the 21st symposium will be held. Symposium will take place at Academy of Music, University of Sarajevo hosted by the ICTM National Committee in Bosnia and Herzegovina and Academy of Music, University of Sarajevo.

We gather in Sarajevo to discuss on the following topics:

  1. Musical Instrument Makers between Local Quality and Global Market
  2. Permissibility of Instrumental Sound in Society
  3. New Research

The first theme may include research, field notes, and reports on local features of musical instruments regarding their ergology, sound quality, and visual aspects that are modified over various time periods in order to expand the local market, to resist the global market, or to accommodate diverse functionalities in the world of ‘world music’.

The second theme asks for the permissibility of instrumental sound in society. This can include many sub-topics ranging from executive laws to aesthetic concepts regarding selected musical instruments, instrument makers, and instrumentalists in general. Also, hierarchies in ensembles and orchestras may play a role in determining various aspects of permissibility. Gender, age groups, racial and social perspectives can be discussed in this context.

Finally, we invite reports or drafted studies on substantially new research.

The abstracts in English language, not longer than (150-300 words, + contact details), for a full paper, a video session, a workshop, or a lecture recital (20 Minutes + 10 Minutes Q&A) should be sent to the program committee (all of them or anyone of them):

Gisa Jähnichen – gisajaehnichen@web.de

Manfred Bartmann – manfred.bartmann@sbg.ac.at

Rastko Jakovljevic – ralefy@yahoo.com

Jasmina Talam – jasmina.talam@gmail.com

Timkehet Teffera – timkehet@web.de

latest by 15 July, 2016. The selection process will end by September, 30th. You will get a definite answer until October, 1st, 2016, in order to give you enough time to get organized.

Please, consider that you should attend with a paper ready to submit for the next volume of SIMP. You will be given only 45-50 days for corrections and amendments.

***

Further information on the venue, registration fees, some additional program details, and travel issues, will be distributed soon by the local arrangement committee.

Local Arrangement Committee

Jasmina Talam jasmina.talam@gmail.com

Tamara Karača Beljak tkaracab@gmail.com

Fatima Hadžić fatima_hadzic@yahoo.com

Lana Paćuka lana_sehovic@yahoo.com

Amra Toska amra.tosca@gmail.com

Mirza Kovač mirzajna@gmail.com

Gisa Jähnichen (Study Group Chair) + Jasmina Talam (Local Arrangements)


Poziv za Školu folklora 2016

Internacionalno vijeće za tradicionalnu muziku (ICTM) Nacionalni komitet u Bosni i Hercegovini organizira Školu folklora 2016 za voditelje Kulturno-umjetničkih društava i voditelje vokalnih ansambala u Kulturno-umjetničkim društvima. Teme predavanja za rukovodioce Kulturno-umjetničkih društava su:

  1. Izazovi i problemi u radu Kulturno-umjetničkih društava
  2. Scenske postavke narodnih običaja

Tema predavanja za voditelje vokalnih ansambala u Kulturno-umjetničkim društvima:

  1. Kako raditi sa vokalnim ansamblima (prezentacija i praktičan rad)

Predavači su:

prof. dr. Milorad Kenjalović

prof. dr. Jasmina Talam

prof. dr. Tamara Karača Beljak

Zorana Guja, etnomuzikolog

Škola folklora će se održati 15 i 16.04.2016. godine u Centru za kulturu Jelićeva 1, Sarajevo. Kotizacija za učešće na Školi folklora 2016. iznosi 30KM. Polaznici će dobiti radni materijal (notne primjere) i certifikate za pohađanje Škole folklora 2016.

Molimo sve zainteresirane da svoje prijave pošalju do 15.03.2016. godine na mail bihictm@gmail.com. Uplata kotizacije za polaznike može se izvršiti na račun ICTM Nacionalni komitet u Bosni i Hercegovini, Raifeissen bank dd. Sarajevo 161 0000 1309 70090 do 1.04. 2016. (sa naznakom Kotizacija za Školu folklora ili direktno na dan održavanja Škole folklora (samo ukoliko je prethodno izvršena prijava).

Obavještavamo sve polaznike koji nisu sa područja Kantona Sarajevo da se u neposrednoj blizini mjesta održavanja Škole folklora nalazi nekoliko hotela i hostela koje možemo preporučiti za Vaš boravak po povoljnim cijenama.

Za sve dodatne informacije možete nas kontaktirati putem e-maila bihictm@gmail.com ili putem telefona 033 442 126 ili mobitela 062 970 987.

Voditelj projekta: mr. Mirza Kovač

Predsjednica ICTM  Nacionalnog komiteta u BiH: prof. dr. Jasmina Talam


Poziv za Radionicu folklora 2016

Internacionalno vijeće za tradicionalnu muziku (ICTM) Nacionalni komitet u Bosni i Hercegovini organizira 2016. godine Radionicu folklora za nastavnike/ice osnovnih škola. Teme radionice su:

  1. Teorijski uvid u vokalnu gradsku i seosku praksu tradicionalne muzike Bosne i Hercegovine
  2. Praktični rad sa vokalnim ansamblima (vokalna polifona/seoska praksa tradicionalne muzike BiH)

Predavači su:

prof. dr. Tamara Karača Beljak

mr. Amra Toska

Radionica folklora će se održati 16.04.2016. godine u Centru za kulturu Jelićeva 1, Sarajevo. Kotizacija za učešće na Radionici folklora 2016 iznosi 30KM. Polaznici će dobiti radni material (notne primjere) i certifikate za pohađanje Radionice folklora 2016.

Molimo sve zainteresirane da svoje prijave pošalju do 15.03.2016. godine na mail bihictm@gmail.com. Uplata kotizacije za polaznike može se izvršiti na račun ICTM Nacionalni komitet u Bosni i Hercegovini, Raifeissen bank dd. Sarajevo 161 0000 1309 70090 do 1.04. 2016. (sa naznakom Kotizacija za Radionicu folklora ili direktno na dan održavanja Radionice folklora (samo ukoliko je prethodno izvršena prijava).

Obavještavamo sve polaznike koji nisu sa područja Kantona Sarajevo da se u neposrednoj blizini mjesta održavanja Radionice folklora nalazi nekoliko hotela i hostela koje možemo preporučiti za Vaš boravak po povoljnim cijenama.

Za sve dodatne informacije možete nas kontaktirati putem e-maila bihictm@gmail.com ili putem telefona 033 442 126 ili mobitela 062 970 987.

Voditelj projekta: mr. Mirza Kovač

Predsjednica ICTM  Nacionalnog komiteta u BiH: prof. dr. Jasmina Talam


Obavještavamo članove ICTM Nacionalnog komiteta u Bosni i Hercegovini da je profesorica mr. Miroslava Fulanović-Šošić,  preminula 29. oktobra 2015. godine u Zagrebu.

Komemoracija je održana u srijedu 4. novembra u 11h na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu.

Miroslava Fulanović-Šošić (1932) rođena je u Sarajevu gdje je završila Realnu gimnaziju i Srednju muzičku školu odsjek za harfu. Bila je prva studentkinja etnomuzikologije. Akadamiju je završila s izvrsnim ocjenama, diplomirala je (1961) i magistrirala (1974) u klasi Cvjetka Rihtmana. Kao studentkinja bila je angažirana u Institutu za proučavanje folklora na transkribiranju i dokumentiranju muzičkih zapisa. Od 1956. bila je zaposlena na Muzičkoj akademiji u Sarajevu pri Etnomuzikološkom seminaru u zvanju stručnog saradnika. Početkom sedamdestih godina prelazi na Radio Sarajevo gdje ostaje do penzionisanja 1992. godine. U redakciji narodne muzike Radio Sarajeva obavljala je poslove samostalnog muzičkog urednika te komentatora što je bilo najviše novinarsko zvanje. Rukovodila Redakcijom narodne muzike te bila urednica III programa Radio Sarajeva.
U etnomuzikološka istraživanja Miroslava Fulanović-Šošić je bila uključena preko projekata Zemaljskog muzeja, potom Muzičke akademije u Sarajevu te Akademije nauka i umjetnosti SR Bosne i Hercegovine i to kao najbliža saradnica akademika Rihtmana. U tom pravcu je važan doprinos dala u realizaciji Zbornika napjeva narodnih pjesama Bosne i Hercegovine: Dječije pjesme (1974), Zbornika napjeva narodnih pjesama Bosne i Hercegovine:Svatovske pjesme (1986) te Pjesme i napjevi iz Bosne i Hercegovine Ludvika Kube (1984). Terenska istraživanja i prikupljanje folklorističke građe, kao dio tima, obavljala je na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine. Rezultate terenskih istraživanja prezentirala je u stručnim i naučnim radovima objavljenim u Zbornicima radova Udruženja foklorista Jugoslavije, te radijskim i televizijskim emisijama. Ova građe danas je pohranjen u Institutu za muzikologiju Muzičke akademije u Sarajevu te Fonoteci nekadašnjeg Radio Sarajeva. Primarno etnomuzikološko interesovanje Miroslave Fulanović-Šošić usmjereno je na ruralne voklane stilove odnosno noviju polfonu pjevanje, gdje je slijedeći Rihtmanovi metodologiju klasificiranja polifonih oblika načinila iscrpnu kategorizaciju. Promišljala je i urbanom pjevanju te novokomponiranoj muzici. Na polju organologije intersovanje je usmjerila na aerofone isntrumente. Do devedestih godina XX. stoljeća redovito je sudjelovala na konferencijama SUFJ. Bila je predsjednica SUFJ, članica redakcije časopisa Narodno stvaralaštvo folklor, članica redakcije pojedinih izdanja ANU Bosne i Hercegovine, predsjednica Udruženja Folklorista Bosne i Hercegovine, te članica Udruženja kompozitora Bosne i Hercegovine.
Svježih i aktivnih misli ostala je i nakon penzionisanja. Godine 1997. bila je jedan od matičara Muzikološkog društva FBIH, potom članica Upravnog odbora i predsjednica Skupštine. Redovito je sudjelovala ma Međunarodnim konferencijama ″Muzika u društvu″ MD FBiH te objavila više napisa u časopisu Muzika.
Kao urednica na Radio Sarajevu radila je na inoviranju muzičkog programa prezentirajući tradicijsku muziku na edukativan, popularan i prijemčiv način. Intenzivno je pratila i u brojnim emisijama obradila epsko pjevanje uz gusle. ″Više od deset godina sistematski je pratila guslarske smotre na teritoriju Bosne i Hercegovine i izvan nje, te tragala na terenu za guslarima i vrsnim poznavaocima ove vrste izričaja.″ Miroslava Fulanović-Šošić izniman doprinos dala je realizirajući ciklus emisija Etnomuzikologija koji je emitiran od osnivanja III programa Radio Sarajeva (1972.) ″Radeći na tom zadatku kontinuirano i planski okuplja etnomuzikologe iz cijele Jugoslavije na predstavljanju rezultata njihove djelatnosti, pružajući im priliku da se predstave širokom auditorijumu. U okviru te emisije ona predstavlja i najznačajnija dostignuća savremene etnomuzikologije u svijetu.″ (Ferović 1990:4) Slušatelji nekadašnjeg Radio Sarajeva Miroslavu Fulanović-Šošić pamte i po emisijama Zvuci i odjeci, Gdje je zrno klicu zametnulo, I bješe pjesma i osta pjesma. Za emisiju U posjetu Šekovićima dobitnica je nagrade stručnog žirija na takmičenju radioemisija u Ohridu 1987. godine.
Bogato iskustvo Mirosalve Fulanović-Šošić, dobro pamćenje i sklonost etnografiji i općenito bilježenju svih pa i najsitniji detalja vezanih za folkloristiku i folkloriste danas je od nemjerljivog značaja za bosanskohercegovačku etnomuzikološku znanost. Najprije kroz činjenicu da je na upite koje koje smo joj uputile vazano za dileme koje smo imale sa snimcima u legatu akademika Rihtmana dala iscrpne odgovore. Pomažući nam na taj način da bolje razumijemo Rihtmanovu metodologiju terenskog rada te ciljeve i zadatke koje je sebi i svojim suradnicima postavljao. Dokumentacija koju je sačuvala, a koja se odnosi na istraživanje duhovne muzike, svjedoči o brojnim etnomuzikološkim aktivnostima koje je pokrenula ANU BiH u drugoj polovini XX. stoljeća s namjerom dokumentiranja oblika obrednoga pjevanja naroda i narodnosti u BiH. Dio ove građe kasnije je, svakako kroz napise objavljene u časopisima i zbornicima, bio dostupan široj javnosti. Danas su ovi dokumenti, uz živa svjedočenja sudionika projekta, važni za razumijevanje bosanskohercegovačkog socijalističkog društva i historijskog konteksta u kojem su istraživači djelovali te načina kojima su dolazili do željene građe. Rukopisnu ostavštinu, te snimke sa terenskih istraživanja sa preciznom dokumentacijom Miroslava Fulanović je darovala Institutu za muzikologiju 2013. godine.

20151104_110348 20151104_110355 20151104_110404 20151104_110646 20151104_111952 20151104_112358 20151104_112718 20151104_113200


Muzička akademija, Univerzitet u Sarajevu
ICTM nacionalni komitet Bosne i Hercegovine
Konferencija/Conference

Žene nositeljice narodne muzičke prakse u Bosne i i Hercegovini
Women as Carriers of Folk Music Practices in Bosnia and Herzegovina

Muzička akademija, 30.01.2015.
Academy of Music, January 30, 2015.

Organizatori: Muzička akademija, Univerzitet u Sarajevu, Internacionalno vijeće za tradicionalnu muziku – Nacionalni komitet Bosne i Hercegovine
Organisers: Academy of Music, University of Sarajevo and International Council for Traditional Music – National Committee of Bosnia and Herzegovina

Program Overview

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: